My first POST!!



Bismillahirrahmanirrahiim...
With the name of ALLAH, The Most Gracious and Merciful..

Assalamualaikum dan salam sejahtera DUNIA

Akhirnya saya dapat juga men”join” komuniti gaya hidup terkini, iaitu mempunyai blog sendiri. Alhamdulillah, setelah niat di hati nak menulis, berkongsi pengalaman hidup saya dengan DUNIA – Yup!! My target ialah seluruh dunia boleh baca blog saya nie, asyik terbantut dek bebanan kerja yang bertimbun-timbun macam hape…dapat jugak petang Jumaat ini- ditemani lagu“Andaiku Pergi” nyanyian Mirwana - one of my faveret group, saya coretkan catatan/coretan saya yang pertama di alam maya ini.


My konsep of my blog is – berkongsi apa saja yang ada dalam minda saya, dan dapat mencurahkan segala buah fikiran tentang apa sahaja isu – politik, pendidikan ( next post saya bagitau apa pekerjaan saya ), atau tentang kehidupan sekeliling saya.


Sebenarnya, ini ialah percubaan kedua saya untuk memiliki, mengurus dan menulis blog sendiri. Suatu ketika dahulu, pernah saya menulis dalam sebuah blog kepunyaan rumah sewa ini- yup, kami satu rumah pernah mempunyai satu blog yang sama!!, dipanggil Seven Heroes, namun setelah roommate saya, Mr Tengku Azlan dah kahwin, takde sape yang mahu menguruskan blog tersebut. Maka berkuburlah blog tersebut, dengan saya sekali pun masuk “kubur” jugak, kerna tiada tekanan dan keperluan ketika itu.


Namun, setelah melihat begitu besarnya pengaruh blog ini kepada kehidupan masyarakat sekarang, dan ianya telah menjadi trend kehidaupan terkini, saya tidaklah mahu dikatakan ibarat katak di bawah tempurung, even roommate saya yang baru pun ada blog, Mr Fauzi a.k.a Pogie,takkan saya takde blog? Make sense tak?


Ala kulli hal,(by the way laa-kata omputeh), semoga Allah memberi kekuatan kepada saya untuk terus menulis dan mengurus blog ini. Semoga Allah memberkati anda semua!!


Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh..

0 comments:

Post a Comment

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates